Tuesday, May 10, 2011

Microsoft Word သင္ခန္းစာမ်ား

သင္ခန္းစာ ၁ Microsoft Word 2007 မိတ္ဆက္
Microsoft wordဆုိတာword processing software packageတခုပါသင္ဟာ ဒါကုိ စာစီစာရုိ္က္ ၿခင္း၊စာတမ္းေရးသားၿခင္း၊ႏွင့္အၿခားေသာ လုပ္ငန္းေတြအတြက္သုံးႏုိင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ရွာရင္းေတြ႕ထားတဲ႕ lessons ေတြကုိ ဘာသာၿပန္ထားၿခင္းပဲ ၿဖစ္ပါတယ္ ေက်ာင္းမွာေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း သင္ရပါတယ္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္စာတမ္းအတြက္ရည္ရြယ္ၿပီးေပါ့ တကယ္ေတာ့ 2007 Microsoft  Office ကုိ ရန္းၿပီး တရင္းတႏွီးသုံးေနရင္ေတာ့ အသုံးခ်ပုံကုိ နားလည္သြားမွာပါ ဒီသင္ခန္းစာဟာလည္း 2007 version ကုိအေၿခခံတာပါ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေၿပာရရင္ က်ေနာ္စက္မွာ ရန္းထားႏုိင္တာကလည္း အဲ့ဒီ version ပဲဗ် အလကားရတာပဲ ရန္းထားႏုိင္တယ္ ၀ယ္ရရင္ မလြယ္ဘူးဗ် ခုေတာ့ 2010 ေတာင္ ထြက္ရွိေနပါၿပီ ဘာပဲေၿပာေၿပာ version ေတြေၿပာင္းသြားေပမဲ႕ တခုအေပၚတခုအေၿခခံသြားတာဆုိေတာ့ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ နားလည္တတ္သိသြားမွာပါ
      ကဲစပီဆုိေတာ့ ပထမဆုံး office 2007 ဖြင့္၊ေအာက္ပါပုံေလးအတုိင္းေပၚလာပါလိမ့္မယ္

ေမာ္နီတာအရြယ္အစားေတြ  display လုပ္ႏုိင္စြမ္းေတြ၊သင္ရဲ႕ text စကားလုံးႏွင့္ image ပုံဆုိဒ္ေတြအရ ယခုလုိအတိအက်ေတာ့ ၿမင္ခ်င္မွၿမင္ရလိမ့္မယ္ ပုိၾကီးတဲ႕ text ေတြ image ေတြၿမင္ခ်င္ရင္ ေတာ့ ေမာ္နီတာဟာ resolution ေကာင္းမွၿဖစ္မယ္ ထားပါ ဒါကေတာ့။xp,vista နဲ႕seven ေတြမွာ အဲ့ဒီ  အရြယ္အစားကာလာေတြက ေၿပာင္းလဲလုိ႕ရပါတယ္ မိမိနဲ႕ အဆင္ေၿပသလုိေပါ့ မဟုတ္ရင္ အၿမင္အာရုံကုိထိခုိက္ေစႏုိင္ပါတယ္
ပထမဆုံးက်ေနာ္တုိ႕အေခၚအေ၀ၚေလးေတြ ေၿပာၿပထားလိုက္မယ္ ဒါမွေမးလုိ႕ ၿပန္ေၿဖရင္လည္းထည္ထည္၀ါ၀ါ ေလးၿဖစ္သြားေတာ့မေပါ့ ။
1-Microsoft office button

ခုေအာက္မွာၿပထားတဲ႕ပုံေလးကုိေတာ့ ပင္မမုိက္ခရုိေဆာ့ ေအာ့ဖစ္ ရဲ႕button ၾကယ္သီေလးေပါ့ဗ်ာသူ႕ကုိ အဓိက အသုံးၿပဳရမွာပါ ဖုိင္အသစ္ေခၚတာ ဖုိင္ေတြသိမ္းဆည္းတာ ဖုိင္ေတြကုိ ဖြင့္တာ ပိတ္တာ ဖုိင္ေတြကုိ ေမလ္ mail , fax ေတြနဲ႕ ပုိ႕တာ၊ ပရင္တာနဲ႕ ကြန္ရက္ခ်ိတ္ၿပီး  ပရင္တာနဲ႕ ကြန္ရက္ခ်ိတ္ၿပီးၿဖစ္ေစ ကုိယ္ပုိင္ပရင္တာကေနၿဖစ္ေစ print ထုတ္တာ ၊ အၿခားေသာformat ေတြအားၿဖင့္သိမ္းဆည္းတာ (ဥပမာ .pdf အမ်ဳိးအစား ႏွင့္အၿခား) ႏွင့္ မိမိကုိပုိင္ ဘေလာ့မ်ားတြင္ publish ပုံႏွိပ္ၿခင္းေတြ.. အမ်ားႀကီးပါပဲ။သူဟာ အေပၚဘယ္ဘက္ေထာင့္မွာရွိပါတယ္
2- The quick access tool bar
ေနာက္တခုကေတာ့ အၿမန္ဆုံးခ်ဥ္းကပ္ႏုိင္ေသာ tool ေတြစုစည္းထားေသာ bar ေပါ့  သင္လက္ရွိသုံးၿပဳေနမွဳ႕ မ်ားအတြက္ command မ်ားဆီသုိ႕ ခ်ဥ္းကပ္ႏုိင္ပါတယ္ဖုိင္သိမ္းတာ၊ ေနာက္ၿပန္သြားတာ ေရွ႕သြားတာေတြေပါ့

3-The title bar
သူကေတာ့ လက္ရွိ က်ေနာ္တုိ႕ လုပ္ေနတဲ႕ document ႀကီးရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကုိ ေၿပာတာပါ ဟုိအေပၚဆုံးမ်ာရွိတယ္ The quick access tool bar ရဲ႕ညာဘက္ေပါ့ ဖုိင္သိ္မ္းခ်ိန္မွာေတာ့ မိမိႏ်စ္လုိရာ နာမည္ ေပးၿပီးသိမ္းႏုိင္ပါတယ္ ဖုိင္အမ်ဳိးအစားကေတာ့ Word document အၿဖစ္ေပါ့

4-The Ribbon
သူကေတာ့ အစုံလင္ဆုံး tool bar ပါပဲ သူ႕ထဲမွာ အေတာ္မ်ားမ်ားပါပါတယ္ ေအာက္မွာပုံၿဖင့္ေဖာ္ၿပထားပါတယ္ ေဖာင့္အၾကီးအေသးေတြ စာလုံးအေရာင္ေတြ  ပုံေတြ ဇယားေတြထည့္သြင္းၿခင္းေတြ လင့္ခ္ ခ်ိတ္ၿခင္းေတြ view ေတြ format ေတြ အမွတ္စဥ္မွာ အၿခားေသာ ပုံ ေလးေတြထည့္တာေတြ အကုိးအကားေတြ ၿပီးေတာ့ ညီမွ်ၿခင္းေတြအတြက္ အေပင္း အႏုတ္ အေၿမွာက္ အစားကေန သခ်ၤာဆုိင္ရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသေကၤတ ေတြေပါ့

5-The Ruler

သူကေတာ့ သင့္ရဲ႕ documentကုိလွ်င္ၿမန္စြာ format ေတြ ေၿပာင္းဖုိ႕အတြက္သုံးပါတယ္ ပုံမွန္ေတာ့သူက လုလုံးၿပေလ႕မရွိပါဖူး သူ႕ကုိ ၿမင္ခ်င္ရင္ေတာ့..
1-click view tab
2-check ruler box (ပုံၿဖင့္ၿပထားပါတယ္)

6-The text area
Rulerရဲ႕ေအာက္မွာရွိပါတယ္ ဧရိယာ အက်ယ္ၾကီးကေတာ့ text area ပါပဲ မိမိစတင္ရုိက္လုိေသာ ေနရာတြင္ cursor ကုိခ်ပါ

7-The verticals and horizontal bar
သူတုိ႕ေတြကုိေတာ့ သိရလြယ္ပါတယ္ မိမိၿမင္လုိေသာ စာေၾကာင္းစာပုိဒ္ အရ သူတုိ႕အားအသုံးၿပဳ ေရႊ႕လ်ားသြားႏုိင္ပါတယ္
8-The status Bar
သူကေတာ့ ဟုိးေအာက္ဆုံးမွာရွိေနပါတယ္ စာမ်က္ႏွာအေရအတြက္ေတြ စာလုံးအေရအတြက္ ႏွင့္ အၿခားေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြေပးပါတယ္။ေနာက္ထပ္ စာေၾကာင္းအေရအတြက္ေတြ ေကာလန္ေတြ စေသာ အခ်က္ေတြကုိ display ၿပေစခ်င္ရင္ေတာ့ status bar meny မွာ သြားၿပီးေရြးခ်ယ္ေပးဖုိ႕လုိပါတယ္။ status bar ေပၚမွာ right click ေထာက္ၿပီး မိမိ ၿပေစလုိေသာ tool ေရွ႕က box ေလးမွာ check ေပးဖုိ႕ လုိပါတယ္

9-Understanding Document views
 Word 2007 မွာေတာ့ မိမိ ရည္ရြယ္ခ်က္ေပၚလုိက္ၿပီး view အမ်ဳိးမ်ဳိးေၿပာင္းလဲၾကည့္ရွဳႏုိင္ပါတယ္
1.    1-Draft(အသုံးအမ်ားဆုံးပါ လွ်င္စြာ editing ေတြ လုပ္ဖုိ႕ သုံးပါတယ္
2.    2-web Layout(browser –internet explrer ေတြမွာ ဘယ္လုိ viewမ်ဳိးၿမင္ရမလည္းသိႏုိင္ဖုိ႕)
3.    3-Print Layout(ပရင့္ထုတ္မဲ႕ အေၿခအေန ထြက္လာမဲ႕ ပုံသံကုိသိဖုိ႕)
4.    4-Full Screen Reading (ပုိၿပီးသက္ေသာင့္သက္သာ ဖတ္ရွု႕ဳႏုိင္ဖုိ႕အတြက္ ဒီ layout ကုိသုံးပါတယ္)
5.    Outline Layout (အဓိကအခ်က္အလက္ေတြကုိသာေဖာ္ၿပေစတာမ်ဳိး၊ေခါင္းစဥ္ကုိသာေဖာ္ၿပေစခ်င္တာမ်ဳိး အတြက္)
10-Understanding and non-printing characters
ပရင့္ထုတ္တဲ႕အခါေတြမွာ မေဖာ္ၿပပါဘူး တကယ္တမ္းေတာ့ တည္ရွိေနပါတယ္ သူတုိ႕ေတြကေတာ့
Character
Denotes
Denotes a tab�
A tab 
   .
A space
   ¶
The end of a paragraph
Denotes Hidden Text
Hidden text
သူတုိ႕ကုိၿမင္ႏုိင္ဖုိ႕အတြက္
1-Home tab ကုိေရြးပါ(ဟုိးဘယ္အေပၚေထာင့္က ခလုတ္အၾကီးၾကီးကုိေၿပာတာပါ)
2-show/hide button ကုိကလစ္ပါ ပုံမွာၿပထားပါတယ္ အဲ့သေကၤတ ေလးကေတာ့ -

Sample
ဥပမာေလးတခုနဲ႕စၾကည့္မယ္ =rand() လုိ႕ ရုိက္ၿပီး enter ေခါက္လုိက္ရင္ word မွ ေအာက္ပါ စာပုိဒ္ ၃ခုကုိ ဖန္တီးေပးပါတယ္။သူတုိ႕ကုိသုံးၿပဳပီးသင္..ေလ့က်င္ႏုိင္ပါတယ္။
On the Insert tab, the galleries include items that are designed to coordinate with the overall look of your document. You can use these galleries to insert tables, headers, footers, lists, cover pages, and other document building blocks. When you create pictures, charts, or diagrams, they also coordinate with your current document look.
You can easily change the formatting of selected text in the document text by choosing a look for the selected text from the Quick Styles gallery on the Home tab. You can also format text directly by using the other controls on the Home tab. Most controls offer a choice of using the look from the current theme or using a format that you specify directly.
To change the overall look of your document, choose new Theme elements on the Page Layout tab. To change the looks available in the Quick Style gallery, use the Change Current Quick Style Set command. Both the Themes gallery and the Quick Styles gallery provide reset commands so that you can always restore the look of your document to the original contained in your current template.
ဒီေအာက္သင္ခန္းစာေတြကေတာ့ data ေတြကုိ ဘယ္လုိ ေရြးခ်ယ္မယ္ ဘယ္လုိဖန္တီးမယ္ ဆုိတာကုိ ေၿပာၿပသြားပါမယ္။ arrow key ေတြ click လုပ္တာေတြနဲ႕ dragging  လုပ္ၿခင္းအားတုိ႕ကုိ လုိသလုိ သုံးရပါတယ္
Arrow key ေလးခုကေတာ့ သူညႊန္ၿပရာအတုိင္း အေပၚ ေအာက္ ဘယ္ ညာ ေရႊ႕လ်ားဖုိ႕ပါ။
ေမာက္စ္ကေတ့ ကလစ္ လုပ္ၿခင္းနဲ႕ dragging လုပ္ၿပီး select လုပ္ဖုိ႕ပါပဲ

ေလ့က်င့္ခန္း ၁
Data မ်ား select လုပ္ရာမွာ ကီးဘုတ္မွ ကီးမ်ားကုိသုံးၿပဳၽႏုိင္သလုိ ေမာက္စ္ကုိလည္းသုံးႏုိင္ပါတယ္ ကီးဘု္တကုိ သုံးရာမွာေတာ့shift + arrow keys  မ်ားကုိသုံးၿပီး တလုံးခ်င္း ဘယ္ညာ ၿဖစ္ေစ အေပၚေအာက္ စာေၾကာင္းလုိက္ၿဖစ္ေစ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္။
ေမာက္စ္ကုိ သုံးတာကေတာ့ပုိ သက္ေသာင့္သက္သာရွိမွာပါ သုံးၿပဳတတ္မွာပါ။
Select ထားသည္မ်ားအား cancel ဖုိ႕ အတြက္ေတ့ာ စာပုိဒ္မွ ၿပင္ပ တေနရာတြင္ ကာဆာ ကုိ ခ်ေပးပါ ။
ကာဆာကုိ ေနရြာေရႊတာကေတာ့ ေမာက္စ္ နဲ႕ ဘယ္ကလစ္နဲ႕ ကုိ ေရႊ႕ခ်င္တဲ႕ ေနရာကုိ္ ခ်ၿပီးၿဖစ္ေစ ကီးဘုတ္မွ ေမာက္စ္ကုိသုံးၿပီးၿဖစ္ေစ ကာဆာကုိ ေနရာထားႏုိင္ပါတယ္။
ေလ့က်င့္ခန္း ၂
Arrows keys
1.Use the down arrow key to move down your document
2. Use the up arrow key to move up your document
3. Use the right arrow key to move to the rght your document
4. Use the left arrow key to the left your document
Cursor
အေပၚမွာေရးခဲ့ပီး။
Execute Commands with keyboard shortcuts
ဥပမာ က်ေနာ္တုိ႕က Ctrl+b ကုိႏွိပ္မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ bold ေဖာင့္မ်ားအားလုိင္းအထူမ်ားအၿဖစ္ command ေပးတာပါ
Start a new Paragraph
Enter ကီးကုိ ကလစ္ပါ အလုိလုိ ေနာက္စာပုိဒ္ တခု ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္ ကာဆာ သြားခ်ေနစရာမလုိပါဘူး
ေလ့က်င့္ခန္း ၃
ပိတ္ၿခင္းႏွင့္ သိမ္းဆည္းၿခင္း
1.Microsoft Office button ကုိ ကလစ္ပါ save မယ့္ပုံစံ menu ေပၚလာပါလိမ့္္မယ္
2.ေအာက္ဆုံးက ၾကက္ေၿခခတ္သဏၬန္ေလးကုိ ကလစ္ပါ exit word ဆုိတာကုိေပါ့(ညာေအာက္ေထာင့္)
3. Do you want to save changes to Document 1 ဆုိ ပီးေပၚလာရင္ yes ကုိ ႏွိပ္ၿပီး save ႏုိင္ပါတယ္ ပထမဆုံး အဲ့ဖုိင္ကုိ save တာဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ save မယ္ ဘယ္လုိနာမည္ ေပးမယ္ ဆုိတာေမးပါတယ္ အဲ့လုိမဟုတ္ပဲ တေနရာမွာရွိၿပီးသား ဖုိင္ကုိ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမွဳ႕လုပ္ၿပီး ၿပန္သိမ္းဆည္းတာ ဆုိ ရင္ေတာ့ အဲ့လုိေတြ ေမးေနမွာမဟုတ္ပဲ မူလ ထုိေနရာမွာပဲ ေၿပာင္းလဲမွဳ႕ေတြကုိ ပါ သိမ္းဆည္းသြားမွာၿဖစ္ပါတယ္


1.မိမိသိမ္းဆည္းလုိေသာေနရာအထိသြားပါ(  4    ၿဖင့္ညႊန္ၿပထားပါသည္)
2.ဖုိင္အမည္ေပးပါ(  5    ၿဖင့္ေဖာ္ၿပထားပါသည္) save as type မွာ ဖုိင္ အမ်ဳိးအစားၿဖစ္ပါသည္ ေၿပာင္းလဲလုိက ေၿပာင္းလဲႏုိင္သည္ အေၾကာင္းမွာ Microsoft word အၿခားေသာ version မ်ားအၿဖစ္ သမ္းဆည္းၿခင္း .pdf အၿဖစ္ပုံႏွိပ္းၿခင္းမ်ားၿပဳလုပ္ႏုိင္သည္
3.save ကုိကလစ္၍ သိမ္းဆည္းႏုိင္ပါၿပီ


No comments:

Post a Comment

ေၿပာလုိသည္မ်ား ကုိ ေၿပာေစလုိပါသည္